onsdag den 15. juni 2011

Mere uddannelse til dørmænd er vejen frem

Læs mere om Guard Group 

Dørmænd i Danmark modtager ikke uddannelse nok, mener ledelsen i Guard Group som har implementeret deres eget 1 årige uddannelsesprogram internt i virksomheden.


Siden 2005 har det været et lovkrav at man skal have taget en kun 8 dage lang uddannelse for at kunne arbejde som dørmand i Danmark. Man kan derefter modtage dørmandskortet, såfremt man tilfredsstiller politiets baggrundscheck. Det er langtfra tilstrækkeligt, mener Guard Groups ledelse.

At arbejde i nattelivet er hårdt og mange dørmænd indser ikke selv, hvor pressede de er på de tidlige morgentimer.
At de samtidig skal holde styr på berusede personers gøren og laden, som ikke sjældent omfatter voldelig og aggressiv adfærd gør ikke situationen bedre.

Det kræver kort sagt mænd af den rette støbning, som bevarer overblikket, ikke mister selvkontrollen og som er i stand til at holde hovedet koldt i til tider meget stressende situationer.

Det er en farlig cocktail at have en stærk, men træt dørmand, som ikke kender signalerne på hvornår han måske skulle holde en friweekend. Det psykiske pres kan være stort for mange, og ofte er de selv de sidste til at opdage det.

Guard Groups uddannelsesprogram

Uddannelsesrogrammet er udviklet i samarbejde med anerkendte psykologer og eksperter i branchen. Guard Groups ledelse rejste i 2010 til USA for at blive certificerede til eksklusivt at kunne uddanne i Danmark. Desuden er der etableret samarbejde med Engelske og Tyske træningsakademier.

For at løse problemet har det været nødvendigt at rejse udenlands og se på lande som har haft problemerne i mange år - der findes personer som har fundet løsninger på dem derude - siger vagtchefen fra Guard Group.

Med den nyligt etablerede uddannelse får dørmændene træning i alt fra interkulturel kommunikation, udvidet konflikthåndtering til korrekt magtanvendelse. Uddannelsen forløber over et år og indebærer som et minimum 90% praktisk erfaring.

Dette er et program som virkelig taler til alle, både den "erfarne" og helt nye dørmand - bemærker vagtchefen, som allerede nu kan se resultaterne i form af gladere gæster og mere tilfredse kunder.

1 kommentar:

  1. Fin blog med et pænt prof. udtryk og ikke mindst nogle fornuftige forretningsværdier!

    SvarSlet